Mnoge zagrebačke kazališne kuće su predstavile širok spektar predstava – od klasičnih dramskih djela i komedija do suvremenih autorskih predstava. Ova sezona obećava i čini se da će biti izuzetno dinamična, a mi vam donosimo naš odabir predstava koje jedva čekamo pogledati.
Jezik kopačke (ZeKaEm)
Najnovija predstava Jezik kopačke Zagrebačkog kazališta mladih u fokus stavlja stigmatizaciju mentalnog zdravlja sportaša. Režirao ju je Borut Šepranović prema tekstu Ivana Ergića koji je bivši nogometaš i Filipa Grujića. Prikazuju sve ono što se ne vidi na terenu, a s čime se nogometaši bore. Tako isprepleće suvremeni nogomet, kapitalizam i mentalno zdravlje. Također se problematizira toksična muškost koja je neizostavan dio svakog muškog sporta, posebice nogometa koji u isto vrijeme glorificira i dehumanizira. U glavnim ulogama su Bernard Tomić, Ugo Korani, Rakan Rushaidat, Lucija Šerbedžija, Nikolina Prkačin.
Ubojstvo u Orijent Expressu (Kerempuh)
Najpoznatije djelo Agathe Christie “Ubojstvo u Orient Expressu” nije potrebno previše predstavljati. Ovaj kultni roman je režirala Sara Stanić Blažević, a prevela Kristina Kegljen. Kultnog lika Herculea Poirota će na daskama Kerempuha tumačiti Damir Poljičak. Roman je prvi put izdan 1934. godine i od tada je snimljeno i prikazano nebrojeno adaptacija. Dramaturgiju potpisuje Mirna Rustemović, s glazbu Rade Sklopić.
Gita i skriveni svijet (HNK)
Hrvatsko narodno kazalište se ponovno odlučilo vratiti malenima i to ovaj put bebama od 18 mjeseci do pet godina. Ovo nije prvi put da imaju predstavu za djecu. Prije je to bila Vještica Hillary ide u Operu i Vještica Hillary i uvrijeđeni kontrabas. Djecu više neće zabavljati vještica Hillary, već djevojčica Gita koja živi na otoku u kući iz koje se ne udaljava. Ipak jednog dana se odlučuje udaljiti od kuće kako bi spoznala svijet. Cilj je da djeca za vrijeme predstave imenuju osjećaje, te ih prihvate. Predstavu prati glazba šibenskog pijanista i skladatelja Borne Ercega koji je već prije napisao operu za djecu Turia i Plamenko.
Prosjačka opera (Gavella)
Gavella u „Prosjačkoj operi“ Bertolta Brechta isto kao ZeKaEm dotiče kapitalizma i svijeta u kojem su ljubav, empatija, prijateljstvo zamijenjeni suprotnim vrijednostima. Prikazuje se korumpiranost društva koja ga svakodnevno uništava, a radnja prati Mackieja Noža koji vodi bandu lopova i njegov odnos s Polly Peachum, kćeri kralja prosjaka. Karlo Humbak je bio zadužen za prijevod s njemačkog na hrvatski, a Lenka Udovički je režirala. U glavnim ulogama su Bojana Gregorić Vejzović, Nika Ivančić, Anica Kontić, Ana Kvrgić.