Dilara Findikoglu je turska dizajnerica s ateljeom u Londonu čiji je rad odavno postao omiljen mnogim zvijezdama poput Emme Corin, Margot Robbie, Rihanne i Doje Cat. Ne tako davno se šuškalo i o njenom skorom dolasku na čelo neke legacy ili couture modne kuće poput McQueena ili Givenchyja, no Dilara je odlučno rekla ne takvim prilikama s obzirom na to da se fokusira isključivo na svoj istoimeni brend. Upravo je njen promišljeni fokus ponovo šokirao i zadivio tijekom trenutačne edicije Tjedna mode u Londonu.
Kolekcija inspirirana tradicionalnim, renesansnim prikazom Venere je možda njena najbolja do sada. U nekoliko backstage fotografija, vidljivo je kako je Dilara dizajnirala svoju odjeću na nekoliko slika same Venere, poput Botticellijeve. Odavno i jasno inspirirana viktorijanskim dobom, bondage estetikom i, kako kaže, ‘’ženskim bijesom’’, Dilarina kolekcija nazvana ‘’Venera iz Kaosa’’ je ženstvenost provukla kroz renesansnu prizmu i uvukla ju u atmosferu prosječnog ravea.
Kad god se priča o Findikoglu, nemoguće je ne izbjeći polemiku o McQueenu. Dok je dio modne kritike podijeljen oko toga je li samo inspirirana jednim od najvećih britanskih dizajnera ili se direktno referira na njega, istina leži nešto dalje od oba tabora. Naravno, u ovom slučaju je te rasprave izazvao korzet od pravih školjaka, drugi look revije, koji su vrlo brzo povezali sa senzacionalnom haljinom od školjaka koju je McQueen prikazao na svojoj VOSS reviji za proljeće 2001. godine.
Findikoglu inspiraciju pronalazi u sličnim izvorima u kojima ih je pronalazio McQueen, no pristupa im na znatno drugačiji način. Najbitnija je činjenica da ta ga ih ne reciklira, već slične ideje uvodi u suvremenu modu kroz puno ženstveniju, istovremeno mračniju i promišljeniju dimenziju.
Za razliku od McQueena, kojeg je intenzivan rad za dvije kuće istovremeno, te potom sve intenzivniji za svoju doveo do ruba, Findikoglu prikazuje kolekcije samo onda kada je spremna na to, bez obzira propušta li zbog toga termin na tjednu mode. Veliki je to bunt protiv modne birokracije koju se rijetko viđa, zbog kojeg na kraju dobivamo neopisive komade poput slip haljina od tila s izvezenom kosom, bila ona prava ili imitirana nizom kristala.
Kolekcija koju s pravom možemo nazvati tour de force je zaključena kožnom haljinom na kojoj nije bio print, već tetovaža. Nešto što možemo opisati grotesknom couture kreacijom je započela modeliranjem mokre kože direktno na modela, a kasnije su paneli haljine otpremljeni tattoo majstorima koji nisu imali prostora za pogrešku. Rezultat je bilo senzacionalno zatvaranje jedne od najpamtljivijih kolekcija ovog Tjedna mode u Londonu.
Ne ostaje nam ništa drugo nego pratiti put ove mlade nade koja je na dobrom putu ka vječnoj modnoj slavi, jer na kraju donosi sve ono što nam u današnjem Tjednu mode u Londonu kronično nedostaje.